Barevné pracovní listy jsou zaměřené na rozvoj řeči především u dětí s vývojovou dysfázií a na děti s odlišným mateřským jazykem. Využít je ale mohou rodiče, logopedi a pedagogové MŠ i u běžných dětí. Každý pracovní list obsahuje metodický pokyn, jak s listem
pracovat a co je cílem uvedených cvičení.<br/>Postavy všetečné lišky, holčičky a chlapce v pracovních listech děti provází okolním světem a společně tak objevují věci z jejich každodenního života. Zábavnou formou tak u dětí rozvíjí oblasti, jako je porozumění
řeči, produkce řeči, zrakové vnímání, sluchové vnímání, a podle těchto oblastí je kniha i rozdělena. Jednotlivé oblasti obsahují cvičení od nejjednodušších (pro děti s těžší formou dysfázie či v mladším věku) po složitější. Logopedi a rodiče si tak mohou vybrat
úroveň cvičení dle potřeby jejich dítěte. Zároveň jednotlivá cvičení umožňují procvičování více oblastí najednou. Jednotlivé pracovní listy v knize jsou vytvořené na základě několikaletých zkušeností a znalostí z praxe. Ilustrace jsou přizpůsobeny tomu, aby
odpovídaly potřebám dětí s obtížemi ve vývoji: jsou přehledné, jednoduché, ohraničené a zároveň pro děti poutavé. <br/> <strong>Kateřina Šafářová</strong> pracuje jako klinický logoped ve VFN v Praze na Foniatrické klinice, která poskytuje rehabilitační
pobyty dětem s vývojovou dysfázii. Vystudovala Karlovu Univerzitu v Praze.<br/>Dále na knize spolupracuje s <strong>Denisou Strobelovou</strong> a <strong>Michaelou Chotěborovou</strong>, která minulý rok vydala odbornou publikaci Vývojová dysfázie: Průvodce
pro rodiče a další zájemce o tuto problematiky.<br/><strong>Irena Sojková</strong> je vystudovaná výtvarnice a pedagožka. Ilustračně spolupracovala např. na knize Dveře do pohádky nebo Haakon a Luna.